Неділя, 19.08.2018, 22:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Їжівська ЗОШ І-ІІ ступенів

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Тиждень історії та правознавства в школі

Тиждень історії та правознавства  в школі

Сценарій позакласного заходу 

вчитель : Цурик Анастасія Олексіївна 

"Права дитини"

 Люди різних національностей, різних можливостей, різних віросповідань і різного кольору шкіри мають рівні права.                                         Учень 1. Права людини починаються з прав дитини. Це підтверджено в Конвенції про права дитини. Цей документ створений для того, щоб захистити тебе і надати якнайкращі умови для розвитку та реалізації твоїх прав. В Конвенції підкреслюється, що ти маєш право на свою думку и на те, щоб при вирішенні будь-яких питань, які тебе стосуються, твої інтереси враховувались якнайкраще.  Учень 2. Це не означає, що ти тільки й повинен(на) робити, що набридати дорослим своїми зауваженнями.  Але, коли мова іде про те, з ким тобі товаришувати, кого любити, чи з ким із батьків зустрічатися чи жити у випадку їх розлучення – ти маєш право не тільки мати свою думку, але й відстоювати її.                      Учень 3. Ніхто не може насильно примусити тебе робити те, що тобі неприємно чи може завдати шкоди.    Але, знов таки – не сподівайся, що це звільняє тебе від навчання у школі чи виконання якоїсь роботи вдома. Батьки та держава несуть відповідальність за те, щоб ти виріс(ла) освіченою, працелюбною та відповідальною людиною – це теж записано в Конвенції про права дитини.                                                              Учень 4. А от втручатися в твоє особисте життя, читати твої листи чи записи або робити спроби виселити тебе з квартири – це вже порушення твоїх прав. Держава має обов’язок захищати тебе від усіх форм насильства і жорстокого поводження! Це – коли тебе б’ють, ображають, принижують, насміхаються над речами, які важливі й дороги для тебе, не дозволяють ходити до школи і зустрічатися з   друзями, не надають необхідної медичної допомоги, не розмовляють з тобою або зачиняють в кімнаті та інших місцях. З таким поводженням ти можеш зустрітися в школі, вдома, на вулиці… Так само як і з насильно втягуванням в або вживання наркотиків. Учень 5. Все, що принижує тебе, шкодить та робить боляче з метою залякати тебе  – це порушення твоїх прав.Видатний поет В.Симоненко, який прожив життя – спалах (28 років), написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.

Учень 1. Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гай і степи.

І жити спішити треба

Кохати спішити треба –

Гляди не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.

Пройде не одне тисячоліття, коли людство зрозуміє цю істину, і пройде ще одне тисячоліття, коли людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину – найбільше наше багатство.

В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали із скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни. В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.

В різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у 17-18 ст. на дітей, нарешті, починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.Аж у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини.1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. А 1989 р. у Ною-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини. В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей.Згідно з Конвенцією Україна у квітні  2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.

1-й учень. Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

2-й учень. Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах.

3-й учень. Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать

4-й учень. Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших.

По закону треба жить.

ЗВР. Отже в Конвенції прав дитини записано.Дитиною вважається кожна людська особа до досягнення нею 18-ти років. Дитина потребує особливої охорони і піклування як до, так і після народження.

Кожна дитина має невід’ємне право на життя.

У неньки народилося дитя,

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв школи

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменом

Своєї Української держави.

                      Кожна дитина має право на ім’я і громадянство з моменту народження.

І дівчатко, і хлоп’ятко

Мають право на ім’я.

Ти –Надійка, я – Василь,

А оцей малюк – Максим.

Мають Дмитрик і Оленка

Ще й по батькові ім’я.

“Я – Дмитро Ілліч Орленко!” –

каже впевнено хлоп’я.

І великі, і малі

Мають власну Батьківщину,

Найріднішу на землі.

Мають право називати

Україну словом мати

Бо вона дітей завжди

Оборонить від біди.

Всі діти мають право на повноцінне і здорове харчування.

Всі діти мають право на медичне обслуговування.

Всі діти мають право на навчання.

Всі діти мають право на піклування і любов.

Всі діти мають право на гру.

Всі діти рівні

Діти можуть зустрічатись з ким бажають.

Діти мають право вибирати віросповідання.

Діти мають право на інформацію.

Всі діти мають право висловлювати свої думки.

Жодна дитина не може бути примушена до праці.

Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.

ЗВР. Отже, ми сьогодні ще раз  згадали,  про те, які права має кожна дитина. Існує також міжнародна організація – комісія з прав дитини. але ти можеш звернуться до соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, до шкільного психолога, або до дорослого, якому ти довіряєш і який тебе не зрадить. В разі порушення твоїх прав не залишайся наодинці зі своїми проблемами! Головне, знай – безвихідних ситуацій немає! Певно, в Україні, так само і в інших державах, ще далеко не завжди забезпечуються права, які декларуються в Конвенції. Але якщо ти знатимеш свої права, тобі легше буде захистити себе.     Тільки не забувай – такі самі права як і ти має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайся поважати права інших, поставити себе на їх місце. Спробуй зробити це – і ти побачиш, як зміниться світ і люди, що тебе оточують.

 Правознавча вікторина

Команда « Правознавці»

1)Здатність особи своїми діями здійснювати права та нести обов`язки.(Дієздатність)

2) Соціальні відносини, що регулюються нормами права.(Правовідносини)

3)Правила поведінки, що регулюються нормами права.(Правовідносини)

4) До якого органу треба звернутись при порушенні прав людини.(Суд)

5)Який вигляд має Державний Герб України?(Тризуб)

6)Нормативні акти, що видаються на основі закону.(Підзаконні)

7) Як називається держава у якій забезпечені права людини?(Правова)

8) Здатність особи або держави нав`язувати свою волю іншим людям.(Влада)

9)Вищим органом законодавчої влади України є…( Верховна  Рада України)

10) Головний документ дитини до 16 років( Свідоцтво про народження)

Команда «Освітяни»

  1. Яка відповідальність настає внаслідок завдання матеріальних збитків? ( Матеріальна)
  2.  Як називаються нормативні акти, що стосуються конкретного випадку , особи? ( Індивідуальні)
  3. Як називається особа, яка вчинила правопорушення? ( Правопорушник)
  4. Що таке Герб, Гімн, Прапор? ( Державні символи України)
  5.  Форма правління при якій на чолі держави стоїть одна особа-це…( монархія)
  6. Який документ захищає права і свободи дитини?( Конвенція про права дитини)
  7. Як називається особливо тяжке правопорушення? (Злочин)
  8. Вкажіть рік прийняття Конституції.(1996 рік)
  9. Велична пісня, що звучить під час урочистих зібрань і великих свят? ( Гімн)
  10. Хто був автором  І-ої Конституції укр. народу? ( Пилип Орлик)
  11. Продовжіть прислів`я:
  12. І той злодій хто…(знав та змовчав)
  13. Знання закону полягає не в тому, щоб знати його слова, а в тому , щоб …(розуміти їх зміст)
  14. Не слід законі писати, коли…( їх не сповняти)
  15. На чиїй землі живеш …( того народу й закони шануй)
  16. Краще десять винних простити, ніж…(одного невинного покарати)
  17. Де закони виповняють, там…( Усі праві бувають.)

 

Правознавчий буквар

 1)Суверенітет(повна незалежність держави)

2) Конституція(основний закон України)

3) Апатрид( особа без громадянства)

4) Правоздатність(Здатність особи мати права і обов`язки)

 

Категорія: Мої статті | Додав: Інігма (11.02.2015)
Переглядів: 1083 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz